top of page

Všeobecné obchodní podmínky

I. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

Provozovatel: Studio Cvaknise s.r.o.
Sídlo: Nové sady 988/2, Brno 602 00
IČO: 23732512
E-mail: cvaknise.management@gmail.com
Telefon: +420 731 018 832
(dále jen „prodávající“)

2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti provozovatele a fyzické osoby, event. osoby podnikající, které se vztahují na všechny smlouvy o poskytování digitálního obsahu a digitálních služeb, smlouvy o dílo, kupní smlouvy, licenční smlouvy a další smlouvy, ujednané osobně i prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, mezi objednatelem služeb a provozovatelem.
3. Při uzavírání smluv podle těchto VOP se vychází ze skutečnosti, že zákazník, kterým je fyzická či právnická osoba, která osobně, telefonicky, písemně, nebo prostředky komunikace na dálku projevuje vůli uzavřít smlouvu, jejímž předmětem je definovaný předmět plnění níže (dále též jako „zákazník“), je seznámen s těmito VOP a dalšími níže popsanými dokumenty. Zhotovitel a zákazník společně také „smluvní strany“.
4. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí se zhotovitelem uzavíraných smluv.
5. Smluvní vztahy mezi zákazníkem a zhotovitelem se řídí právem České republiky (rozhodné právo), zejména zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (dále jen „autorský zákon“), zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem v účinném znění (dále jen „občanský zákoník“), z ustanovení občanského zákoníku například § 2586 a násl. upravujícími smlouvu o dílo, § 2358 a násl. upravujícími licenční ujednání. Je-li zákazník spotřebitelem, aplikují se také ustanovení na ochranu spotřebitelů.
5. Není-li výslovně ujednáno jinak. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním VOP.
6. Tyto obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.


II. Informace o zboží a cenách
1. Cena předmětu plnění se řídí ujednáním mezi smluvními stranami a není-li takové výslovné dohody, pak se cena předmětu plnění stanoví podle ceníku zhotovitele, platného v době uzavření smlouvy. Aktuální ceník a nabídka služeb jsou k dispozici na provozovně Studio Cvaknise, nám. Svobody 86/17, Brno, na stránkách zhotovitele u příslušného produktu nebo služby, případně na vyžádání: cvaknise.management@gmail.com. Není-li sjednáno nebo stanoveno jinak, ceny jsou stanoveny jako konečné, v českých korunách.
2. Cena předmětu plnění zůstává platná od okamžiku uzavření smlouvy do okamžiku splnění smlouvy, ledaže došlo ke změně smlouvy.
3. Cena je v plné výši splatná v den vlastního fotografování. Není-li sjednáno jinak, zákazník hradí cenu předmětu plnění v hotovosti na místě nebo převodem na účet provozovatele.
4. Je-li cena hrazena převodem na účet zhotovitele, hradí se na základě daňového dokladu zaslaného zákazníkovi v elektronické podobě. Splatnost faktur je 10 dní. Dnem zaplacení ceny se rozumí den připsání částky na bankovní účet zhotovitele. V případě, že zákazník neuhradí daňový doklad ve lhůtě splatnosti, je povinen uhradit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,4 % dlužné částky za každý den prodlení do zaplacení. Tím není dotčen nárok na úhradu zákonných úroků z prodlení a náhrady škody.
5. Smluvní pokuty a nároky na náhradu škody jsou splatné 10. (desátý) den ode dne doručení písemné výzvy zákazníkovi k jejich úhradě, není-li ve výzvě uvedena lhůta delší. Zákazník souhlasí, aby zhotovitel každou smluvní pokutu nebo náhradu škody, na niž mu vznikne nárok, započetl vůči platbě (záloze nebo jiné platbě na cenu předmětu plnění). Pokud nedojde k započtení podle tohoto ustanovení VOP, zavazuje se k doplacení dlužné částky, a to do 10 (deseti) kalendářních dnů ode dne převzetí písemné výzvy zhotovitele.


III. Objednávka a uzavření smlouvy
1. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí zákazník sám. 
2. Zákazník provádí objednávku zboží těmito způsoby:
prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém reservačním systému www.reservio.com,
vyplněním objednávkového formuláře bez registrace v provozovně.
3. Při zadávání objednávky si zákazník vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
4. Před odesláním objednávky je zákazníkovi umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle zákazníkovi provozovateli kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT“ Údaje uvedené v objednávce jsou považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení zákazníka o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, které se tímto stávají nedílnou součástí smlouvy.
5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající zákazníkovi prostřednictvím reservačního systému potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou zákazník při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. 
6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže provozovatel splnit, zašle zákazníkovi na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením zákazníka o přijetí této nabídky provozovateli na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
7. Všechny objednávky přijaté provozovatelem jsou závazné. Zákazník může zrušit objednávku nejpozději 24 hod. před termínem plnění a to telefonicky na telefonní číslo nebo email provozovatele uvedený v těchto obchodních podmínkách.
8. Provozovatel jako zhotovitel je oprávněn kdykoli odmítnout objednávku a zpracování objednávky i v jejím zpracování nepokračovat, pokud by měla obsahovat obrazový či jiný materiál, který je v rozporu se všeobecně závaznými právními předpisy a obecnými pravidly morálky – zejména pornografii, dětskou pornografii, zobrazené násilí na lidech či zvířatech apod. 
9. Provozovatel jako zhotovitel si vyhrazuje právo pozastavit zhotovování díla po předchozím oznámení zákazníkovi, bez povinnosti uhradit mu jakékoliv vyrovnání a bez ztráty nároku na úhradu vzniklých škod v případě podstatného porušení smluvních povinností ze strany zákazníka.

IV. Zákaznický účet
1. Na základě registrace zákazníka provedené v rámci rezervačního systému na www.reservio.com může zákazník přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může zákazník provádět objednávání zboží. Zákazník může objednávat zboží také bez registrace.
2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. 
3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Provozovatel nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
4. Zákazník není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.


V. Dodání zboží
1. Zboží je zákazníkovi dodáno:
pouze elektronicky na emailovou adresu určenou objednávce, ve formátu JPEG, pokud nebylo předem ujednáno jinak. Fotografie jsou dodávány pouze v digitální podobě
2. Zákazník nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží. 
3. Neupravené fotografie (RAW formát) jsou provozovatelem uchovávány po dobu jednoho měsíce od odevzdání zakázky, poté data odstraňuji v souladu s nařízením EU 2016/679 o ochraně fyzických osob (tzv. GDPR).
4. Odeslané fotografie jsou archivovány všechny po dobu jednoho roku. Zákazník dává souhlas provozovateli uchovávat všechny retušované i neretušované fotografie na datových nosičích či zabezpečených cloudových serverech zhotovitele k archivaci a možným následným úpravám dle zadání zákazníka či s jeho souhlasem objednatele i samotným provozovatelem pro vlastní účely až do písemného odvolání souhlasu zákazníka.
5. V případě, že jsou v ateliéru fotografovány děti do 15 let je zákazník povinen zajistit, aby při fotografování byli v ateliéru přítomni rodiče dítěte. V opačném případě je provozovatel oprávněn poskytnutí služby odmítnout.

VI. Omezení vyplývající z použité technologie a z estetické kvality vzniklé fotografovaným modelem
1. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že specifické projevy použité technologie a z nich vyplývající možné nedostatky a vady fotografie a videozáznamu (například chronická aberace, drobná neostrost, odlesky v očích, kontury, nezbytný šum apod.) nejsou důvodem pro uplatňování vad.
2. Provozovatel věnuje dostatečnou odbornou a potřebnou péči k maximálnímu možnému omezení těchto specifických projevů použité technologie. Vyhrazuje si právo fotografie zpracovávat za využití jím zvoleného softwaru a aplikovat dle vlastního estetického cítění grafickou úpravu (tzv. postprocessing) jako retuš, změnu jasu, kontrastu, saturace, ostrosti.
3. Úroveň zpracování retuší je stanovena provozovatelem a nikoli zákazníkem. Postprocessing je součástí objednané tvůrčí činnosti provozovatele a záleží na jeho subjektivním vnímání, dovednosti, výtvarném citu a osobním vkusu. Za účelem seznámení se s kvalitou, stylem a typem tvůrčí činnosti provozovatele se zákazník seznámil s portfoliem již hotových prací uveřejněných na stránkách a sociálních sítích provozovatele.
4. Zákazník bere v úvahu a souhlasí s tím, že každý člověk je jiný, má svůj osobitý vzhled a estetická kvalita fotografií se vzhledem k této skutečnosti různí. Vzhled a nespokojenost s ním není důvodem pro uplatňování vad.
5. Zákazník dále bere v úvahu, že každá fotografie je originálem vznikajícím za specifických okolností, přičemž všechny nemůže provozovatel ovlivnit (míra exteriérového světla, výraz a zapojení fotografovaných osob atd.).

VII. Informační povinnost vůči spotřebiteli
1. Jako spotřebitel máte zejména tato práva:
právo na sdělení informací před uzavřením smlouvy – informace jsou obsaženy na stránkách provozovatele a v těchto VOP,
právo odstoupit od smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku, jako je např. telefon, e-mail, za podmínek stanovených v těchto VOP a platné právní úpravy,
právo z vadného plnění,
právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy u České obchodní inspekce – coi.cz.
Jste-li spotřebitelem a právní řád státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, bude vám poskytnuta tato vyšší míra ochrany.

VIII. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem
1. V případě uzavření smlouvy pomocí prostředků komunikace na dálku nebo uzavřené mimo obchodní prostory provozovatele je zákazník – spotřebitel oprávněn odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy (služby) a jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží.
2. Zákazník – spotřebitel právo odstoupit od smlouvy dle přechozího odstavce nemá:
o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; podnikatel tímto současně poučuje spotřebitele, že poskytnutím plnění v této lhůtě zaniká právo odstoupit od smlouvy (§ 1837 písm. a/ občanského zákoníku),
při uzavření smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám (§ 1837 písm. d/ občanského zákoníku),
v případě uzavření smluv o využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období, např. workshopy, zážitková ateliérová focení (§ 1837 písm. j/ občanského zákoníku),
v případě uzavření smluv o dodání digitálního obsahu (např. e-book, poskytování licencí k autorským dílům, online školení), pokud nebyl dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním, v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; podnikatel tímto současně poučuje spotřebitele, že poskytnutím plnění v této lhůtě zaniká právo odstoupit od smlouvy.
V případě odstoupení od smlouvy ponese zákazník – spotřebitel náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Odstoupit od smlouvy lze jakýkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči zhotoviteli; k odstoupení od smlouvy lze využít formuláře, který tvoří přílohu k VOP.

IX. Vadné plnění
1. Práva a povinnosti spotřebitele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ust. § 1914 – 1925, § 2099 – 2112, § 2161 – 2174, § 2208, § 2389g – 2389s občanského zákoníku.
2. Níže uvedená práva z vadného plnění se dále nepoužijí:
u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím,
vyplývá-li to z povahy věci.

X. Práva z vadného plnění – digitální produkty
Provozovatel jako zhotovitel odpovídá spotřebiteli, že digitální obsah odpovídá ujednaným vlastnostem, je vhodný k účelu, pro který jej spotřebitel požaduje a s nímž zhotovitel souhlasil, je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
Zhotovitel dále odpovídá spotřebiteli za to, digitální obsah je také vhodný k účelu, k němuž se digitální obsah tohoto druhu obvykle používá, odpovídá obvyklým vlastnostem digitálního obsahu téhož druhu, které může uživatel rozumně očekávat, je poskytován s příslušenstvím, které může uživatel rozumně očekávat, a odpovídá zkušební verzi nebo náhledu, které poskytovatel zpřístupnil před uzavřením smlouvy.
Má-li digitální obsah vadu, může spotřebitel požadovat její odstranění, ledaže je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by digitální obsah měl bez vady. Zhotovitel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby nezpůsobil uživateli značné obtíže, přičemž se zohlední povaha digitálního obsahu a účel, pro který ho uživatel požadoval.
Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo u nikoliv nevýznamné vady odstoupit od smlouvy, pokud a) poskytovatel vadu neodstranil (dle předchozího odstavce) nebo je z prohlášení zhotovitele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro uživatele, b) se vada projeví i po odstranění, nebo c) je vada podstatným porušením smlouvy.
U digitálního obsahu poskytnutého jednorázově (např. online školení, digitální fotografie nebo videa) zhotovitel odpovídá spotřebiteli, že zboží je v souladu se smlouvou nebo má obvyklé vlastnosti v okamžiku jeho převzetí nebo zpřístupnění obsahu a dále po dobu dvou let, během nichž se nesoulad projeví.
Na službu digitálního obsahu se výše uvedené použijí obdobně.

IX. Práva z vadného plnění – zboží a jiná díla
Je-li splněno vadně, má spotřebitel práva z vadného plnění. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se na zboží či díle projeví, v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Zákazník – spotřebitel má nárok na bezplatné odstranění vady.
Spotřebitel může požadovat dodání nové věci nebo opravu věci nebo díla (např. doplnění sjednaného počtu fotografií, opravu tisku), ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by dílo mělo bez vady, a to, zda může být vada odstraněna bez značných obtíží pro spotřebitele. Spotřebitel není oprávněn požadovat provedení náhradního díla, jestliže předmět díla vzhledem k jeho povaze nelze vrátit nebo předat zhotoviteli. Zhotovitel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo u nikoli nevýznamné vady věci odstoupit od smlouvy, pokud zhotovitel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil včas, vada se projeví opakovaně, vada je podstatným porušením smlouvy nebo zhotovitel prohlásí, případně je z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele.

X. Vyřízení reklamace
1. Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje zákazník osobně, nebo prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. 
2. Zákazník je při uplatnění reklamace povinen uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Tento požadavek lze měnit bez souhlasu zhotovitele dodatečně jen tehdy, zažádal-li zákazník o opravu věci a vada se ukáže být neodstranitelná.
3. Zákazník reklamovanou věc předá zhotoviteli k reklamaci způsobem, aby nedošlo k jeho poškození (vhodné zabalení), čisté a kompletní.
4. Nebude-li mezi stranami sjednána delší lhůta, reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel požadoval. O vyřízení reklamace zhotovitel zákazníka vhodným způsobem informuje.


XI. Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.


XII. Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání mezi provozovatelem a zákazníkem se právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Provozovatel není ve vztahu k zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Všechna práva k webovým stránkám provozovatele, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží provozovateli. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu provozovatele.
4. Provozovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do reservačního systému nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. 
5. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
6. Znění těchto obchodních podmínek může provozovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
7. Přílohou těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

bottom of page